Ελένη

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο. Από την ηλικία των οκτώ, παίρνοντας μέρος με την τάξη της στο πανευρωπαϊκό πρόγραμμα αλληλογραφίας μαθητών ‘Comenius’ , διαπίστωσε ότι τα Αγγλικά δεν είναι κάποια καταναγκαστική εργασία, αλλά ένα μέσο επικοινωνίας με τους Άγγλους φίλους της. Χρησιμοποιώντας λοιπόν όσα είχε μάθει, κατάφερε να ξεπεράσει ενδοιασμούς ή γλωσσικά προβλήματα και να επικοινωνήσει με παιδιά που η μητρική τους γλώσσα ήταν η αγγλική και παράλληλα να διασκεδάσει. Έτσι το 2007 η εισαγωγή της  στην Αγγλική Φιλολογία του  Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ήταν φυσική εξέλιξη. Η αποφοίτηση της  το 2012, με ειδίκευση στον τομέα της Γλωσσολογίας και έχοντας μελετήσει και παρακολουθήσει πολλά λογοτεχνικά μαθήματα, την βρίσκει ήδη εργαζόμενη σε φροντιστήριο στην Αθήνα (από το 2011), από το οποίο αποχώρησε το 2014 για να επιστρέψει στην ιδιαίτερη πατρίδα της, το Ηράκλειο.

Παράλληλα με τις σπουδές και αργότερα με την εργασία της, παρακολούθησε αρκετές ημερίδες και σεμινάρια, καθώς όπως υποστηρίζει ένας δάσκαλος οφείλει να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά από τις ανάγκες των μαθητών του. Η θεματολογία αυτής της εκπαίδευσης ποικίλει, π.χ. ‘Διάσπαση Προσοχής και Σύνδρομο Asperger’ (Employ), ‘Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην οικογένεια και το σχολικό πλαίσιο’ (Burlington Books), ‘Global English’ (British Council), ‘The role of the teacher in mixed ability classes’ (Burlington Books), ‘Αντιμετώπιση δυσλεξίας στην τάξη: Ενίσχυση Εκπαιδευτικών Δεξιοτήτων’ (Athenian College), ‘Educating for social change: promoting democratic values’ (Hillside Press)  κ.ά., ώστε να είναι καταρτισμένη και να βοηθάει στην αντιμετώπιση όσο περισσότερων εμποδίων. Επιπλέον ,το 2014, συμμετείχε σε πρόγραμμα μετεκπαίδευσης καθηγητών Αγγλικής γλώσσας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, με θέμα την ‘Διαφοροποιημένη Μάθηση’ , όπου έμαθε να χρησιμοποιεί τις Τέχνες, τη θεατρικότητα και τα σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα όπως το Διαδίκτυο, όχι για τις γενικές ανάγκες της τάξης απλώς, αλλά του κάθε μαθητευόμενου ξεχωριστά. Τους προσεχείς μήνες έχει εγγραφεί στο διαδικτυακό πρόγραμμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα τη ‘Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών σε μαθητές με Δυσλεξία’. Επίσης έχει γνώσεις Γερμανικών και Ισπανικών.

 

Never be tired of learning or teaching others’, Confucius

Ποτέ μην κουραστείς να μαθαίνεις ή να διδάσκεις’

 

Η εκπαίδευση ενός δασκάλου δεν σταματά ποτέ – εξελίσσεται όπως των μαθητών του, από αυτούς τους ίδιους. Μέσα σε μία τάξη Αγγλικών, δεν βασιζόμαστε στους τύπους αλλά χρησιμοποιούμε τη γλώσσα ο καθένας με τον τρόπο του. Ο  δάσκαλος δείχνει τον δρόμο και ο μαθητής ακολουθεί στον ρυθμό του. Ο σκοπός δεν είναι βραχυπρόθεσμος, το ακριβώς αντίθετο. Χρησιμοποιώντας τις αδυναμίες και τις δυσκολίες μας, κάνουμε ‘κτήμα’ τη νέα γλώσσα και επικοινωνούμε μέσα από αυτή. Μιλώντας Αγγλικά, χωρίς άγχος αλλά με πλήρη γνώση, που αποκτούμε μαζί βήμα-βήμα, γινόμαστε Πολίτες του κόσμου.

 

Education is not preparation for life; education is life itself.’, John Dewey

‘Η εκπαίδευση δεν είναι προετοιμασία για τη ζωή· η εκπαίδευση είναι η ίδια η ζωή.’