Έλενα

Η Έλενα γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Με αριστεία, διακρίσεις και επαίνους καθ' όλη τη διάρκεια των μαθητικών της χρόνων, πέρασε πρώτη στο τμήμα Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο του Ρεθύμνου (με 18.500 μόρια), μια σχολή που συνδυάζει υψηλό επίπεδο γνώσεων και δίνει τη δυνατότητα διδασκαλίας.

 Έχοντας λάβει υποτροφίες κατά τη διάρκεια των σπουδών της για την άριστη επίδοσή της, ολοκλήρωσε στα 4 έτη σπουδών (συμπεριλαμβανομένου και της πρακτικής άσκησης στο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Ηρακλείου) με την ύψιστη βαθμολογία του τμήματός της 9,23/10 και με υποτροφία για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό. 

Έχοντας μία ανυπέρβλητη αγάπη για τα Aγγλικά, η Έλενα αποφάσισε να συνεχίσει στον τομέα των γλωσσών και να ασχοληθεί με την Αγγλική Γλώσσα και Γλωσσολογία, στο Πανεπιστήμιο του Κέντ, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η επιλογή της χώρας αλλά και του συγκεκριμένου πανεπιστημίου επελέχθη για την καλύτερη δυνατή κατάρτισή της στα Aγγλικά, καθώς όχι μόνο οι σπουδές αλλά και το ίδιο το αγγλικό περιβάλλον θα συνέβαλε στην τελειοποίηση των Αγγλικών της.

"Οι σπουδές στη Γλωσσολογία είναι ένα τεράστιο προσόν για τους εκπαιδευτικούς καθώς είναι μία δυναμική επιστήμη που μελετά εις βάθος μία γλώσσα και καταρτίζει με πολύ ισχυρά όπλα τους καθηγητές", πιστεύει χαρακτηριστικά η Έλενα. Η ίδια σπούδασε πώς μπορεί να διδαχθεί τόση η Αγγλική όσο και η Ελληνική, ως πρώτες και δεύτερες ή ξένες γλώσσες, χρησιμοποιώντας πρωτότυπους και εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας. Η σωστή μεθοδολογία και οι κατάλληλοι τρόποι διδασκαλίας είναι ιδιαίτερα στοιχεία που απασχόλησαν την Έλενα κατά την διάρκεια των σπουδών της. Οι σπουδές της την βοήθησαν στο να εξελιχθεί πλήρως και να λάβει την απαραίτητη γνώση για την καλύτερη προσέγγιση της διδασκαλίας.

 Άλλωστε όπως ενδεικτικά τονίζει και ο Αδαμάντιος Κοραής:

"Μικρότερο κακό είναι η αγραμματοσύνη, παρά η κακή και χωρίς μέθοδο εκπαίδευση. Είναι βέβαιο πως ανάμεσα στους αγράμματους ευκολότερα βρίσκει κανείς άνθρωπο ενάρετο, παρά ανάμεσα σ’ εκείνους που εκπαιδεύτηκαν χωρίς σωστή μέθοδο."

Καθώς ένα μέρος της Γλωσσολογίας είναι και η μελέτη του εγκεφάλου σε σχέση με το λόγο και τη γλώσσα, η Έλενα μελέτησε και έλαβε γνώσεις για το πώς παιδιά αλλά και ενήλικες με διαταραχές λόγου μπορούν να προσεγγιστούν και να διδαχθούν.

Η Διατριβή της πάνω στην μελέτη της Αγγλικής και Ελληνικής γλώσσας μέσω ερευνητικού πειράματος -πώς οι Άγγλοι και οι Έλληνες μπορούν να αντιληφθούν τους ήχους και κατ' επέκταση το λόγο- έλαβε διάκριση και τιμητική, ενώ παράλληλα καταχωρήθηκε στο βρετανικό πανεπιστήμιο του Κέντ για μελέτη των μαθητών.

Μετά την ολοκλήρωση των μεταπτυχιακών της σπουδών, η Έλενα δούλεψε σε δημόσια και ιδιωτικά βρετανικά σχολεία, ως καθηγήτρια Αγγλικών και ως ESOL καθηγήτρια (προετοιμασία IELTS σε διεθνείς μαθητές), ενώ παράλληλα ήταν δασκάλα σε δύο ελληνικά σχολεία της ελληνικής και κυπριακής κοινότητας στην Αγγλία.

Περά από τις προπτυχιακές και τις μεταπτυχιακές της σπουδές, έχει παρακολουθήσει ποικίλα σεμινάρια για την ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση των παιδιών αλλά και τις εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας του διδαχθέντος υλικού. Τέλος είναι κάτοχος του διπλώματος ECDL -άριστη γνώση υπολογιστών- ενώ είναι δραστήρια με πολλές απασχολήσεις στο ενεργητικό της  όπως μουσική, παραδοσιακοί χοροί, τένις, κολύμβηση.

 

"The mediocre teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The great teacher inspires.” 

"Ο μέτριος δάσκαλος λέει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο ανώτερος δάσκαλος επιδεικνύει. O ύψιστος (τέλειος) δάσκαλος εμπνέει."

William Arthur Ward